Lillskiren

Isättning av fisk mm

Uppdaterad : 9 Augusti 2023

Föreningen har haft lite problem med att få tag i fisk (regnbåge) under juli månad men nästa isättning kommer nu i mitten av augusti. Föreningen har tillstånd att sätta ut Röding också men odlarna har fått problem i sina odlingar så detta blir tyvärr inte av i år utan sker tidigast 2024.

Grillhuset

Uppdaterad : 9 Augusti 2023

För bokning av föreningens Grillhus i anslutning till Lillskiren kontakta Håkan Strömberg, 076-107 41 09 eller 070-626 09 88. Kostnaden är 800kr plus 190kr per fiskande besökare.

Djupkarta - Lillskiren

• Föreningen publicerar en djupkarta över Lillskiren för våra medlemmar och besökare
  • Fiskekortet är personligt och får ej överlåtas. Det skall medföras och om möjligt bäras synligt vid fiske för att förenkla fisketillsynens arbete.
  • Ett barn upp till 12 år fiskar på målsmans fiskekort och fångstkvot.
  • Fångstbegränsning: Högst tre laxfiskar per kort och dygn. När tre laxartade fiskar är fångade så avslutas fisket eller nytt fiskekort löses.
  • Catch and release vid mete och vinterfiske är inte tillåtet, skadad och fångad fisk ska avlivas så fort som möjligt.
  • Endast ett tacklat spö får medtagas till sjön. Till ett spö får fästas högst en fluga, ett drag eller en krok med bete.
  • Vid fiske får spö inte lämnas utan tillsyn.
  • Levande fisk får ej användas som agn.
  • Mäskning är inte tillåten.
  • Fiske från båt, kanot eller motsvarande är inte tillåtet.
  • Vid flytringsfiske är det endast tillåtet att fiska med flugspö, fluglina och fluga. (OBS. Särskilt flytringskort.)
  • Eldning är endast tillåtet på angivna platser med färdighuggen ved, kol eller briketter. Det är ABSOLUT förbjudet att hugga ner träd i skogen.
  • Camping är inte tillåtet i sjöns närområde (25 m).
  • Ciggaretfimpar får ej kastas i sjön (fisken äter fimpar och dör) .
  • Efter fisket städa efter er. Soptunnor finns utplacerade runt sjön och fiskrens kastas långt upp i skogen eller i sjön (inte vid strandkanten). Det som slängs i sjön skall punkteras så att det sjunker.
  • Transport till och ifrån fiske på skogsägarnas vägar sker på eget ansvar.
  • Brott mot gällande bestämmelser och att fiska utan gällande fiskekort beivras som olovligt fiske, vilket är straffbart och redskapen tas i beslag. Att bryta mot gällande bestämmelser kan medföra att fiskerätten omedelbart går förlorad. Att inte ta del av gällande bestämmelser befriar inte från ansvar.
  • Allt fiske sker på egen risk.

Ordningsregler gällande Lillskiren